dj. 29

juny 2017

Edició 3948 - Any X



Reportatge

'Sensacions de la Copa', per Xavier Serra

11 de marÁ de 2011
  • Noticia foto

    Tot i no assolir el ple, els equips van desplaçar les seves aficions

    Foto: OKCAT

Cop d'estic, Xavier Serra, cap de premsa de Blanes 2011 - Amb aquest article d'avui, m'agradaria encetar una sèrie parlant sobre què significa la Copa del Rei de Blanes 2011. Tot plegat es podria resumir amb el títol de "Sensacions de la Copa del Rei Blanes 2011", ja que per mi ha estat l'acte més sonat en tots els sentits que mai he organitzat. Podem dir que en diferents fases m'he sentit superat, però que vist ara en perspectiva n'estic molt satisfet.

Ha passat una mica més d'una setmana després de la finalització de la Copa del Rei de Blanes i vist en perspectiva ara podem analitzar molt més tot el que ha suposat aquest esdeveniment. Per a molts és la gran festa de l'hoquei patins i durant 4 dies el nostre esport ha sigut l'epicentre informartiu essent cobert per un gran nombre de mitjans de comunicació i vist per milers de persones.

Si parlem del significat que té la Copa del Rei podem dir que l'espectacle i l'atracció que senten els aficionats per aquest esport m'ha sobtat molt. Hi ha un seguit d'aficions que porten un gran nombre de gent als partits. Per exemple, el mateix dia que va transcendir la notícia sobre el nomenament de Blanes com a ciutat organitzadora de la Copa, ja ens van trucar unes quantes persones preguntant a veure quan podrien començar a comprar entrades. La meva resposta va ser, si encara estem celebrant que ens han escollit com a seu, poc et puc dir sobre les entrades. Més endavant van poder comprar les entrades sense problema. La venta d'entrades ha sigut un dels fets que més m'ha sobtat. Em vaig trobar que com més t'anaves apropant a la celebració de la Copa, la gent et preguntava com s'ho havia de fer per poder comprar entrades. La venta es va fer a través de la web de la FEP i el resultat podem dir que no va ser el que m'esperava. Es van vendre pocs abonaments, però per això hi ha les taquilles del mateix recinte esportiu on tothom va poder comprar la seva localitat i els seus abonaments. Tot i això, està més que comprovat que per un esdeveniment com aquest i un espai com era la nova Ciutat Esportiva de Blanes, en la qual hi podien entrar unes 1700 persones, la venta d'entrades no calia posar-la en marxa fins al mateix moment que comencés la competició. Vam rebre moltes trucades preguntant per si hi hauria entrades de cara a la final, però ja sigui pels horaris o pels emparellaments que es van donar, el ple absolut no es va veure cap jornada.

Si s'esperaven més aficonats? Òbviament que la resposta és sí, ja que quan muntes una activitat d'aquestes característiques esperes com a mínim un ple absolut en la final. En l'edició del 2010 els emparellaments van deixar una final molt llaminera (Vic-Vilanova) i fins i tot hi va haver gent que es va quedar sense poder entrar en un pavelló molt més petit. Però aquest any, la final Barça-Reus va portar a un bon nombre d'aficionats tot i que no es va poder penjar el cartell de ple absolut. Segurament que molts penseu que a l'hora de posar els horaris ens hi vam lluir. Aquest va ser un factor que va influenciar en el públic? I tan que sí, sobretot dissabte va ser el dia que hi va anar menys gent de l'esperada, tot i que hi havia quasi un miler de persones, però els horaris que hi havia no acompanyaven gaire. La reflexió és molt clara, si vols Copa del Rei per televisió t'has d'adaptar als horaris que et proposen i això és el que vam fer.

Fins ara des del Blanes d'hoquei havíem organitzat la Blanes Golden Cup, i tot i pensar que seria un esdeveniment bastant semblant ara mateix us puc dir que la Copa és una història totalment diferent. La gran diferència rau en que la Copa és un acte amb un gran impacte mediàtic i que has de treballar conjuntament amb la FEP, el que comporta dinàmiques diferents. En canvi, la Blanes Golden Cup treballes amb seleccions i organitzes al teu aire. Tens molta més feina a fer-ne difusió, però és molt més fàcil concretar amb els hotels i amb els equips participants.

En el proper article parlarem sobre l'impacte de la Copa del Rei en els mitjans de comunicació i donarem arguments per mostrar que aquesta edició de la Copa ha sigut una de les que ha tingut un major impacte en tots els sentits, ja sigui a través de la televisió o bé les noves tecnologies, podem dir que ha sigut la Copa 2.0. Ja veureu el per què...

  • Font: Xavier Serra, bloc "Cop d'estic"

okcat.cat - ok@okcat.cat - v. 3.6 beta